Pozycjonowanie lokalnej firmy w Internecie, czyli dlaczego nawet mała firma musi być w Google

Pozycjonowanie lokalnej firmy w Internecie, czyli dlaczego nawet mała firma musi być w Google

Obecnie technologie mobilne rozwijają się coraz szybciej, co sprawia, że w celu pozyskania informacji o konkretnych produktach i usługach użytkownicy bardzo często wpisują w wyszukiwarki hasła, które odnoszą się do wybranych lokalizacji.

Jeżeli pragniesz zainteresować swoją działalnością klientów przebywających w pobliżu, warto zadbać o pozycjonowanie lokalne firmy w Internecie. Wyjaśniamy, dlaczego jest to tak ważne oraz podpowiadamy jak przygotować skuteczną kampanię lokalnego SEO.

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego jest tak ważne dla sukcesu małych i średnich firm?

W ostatnich latach możemy zauważyć znaczący wzrost znaczenia pozycjonowania lokalnego. Wiąże się on przede wszystkim z coraz większą popularnością technologii mobilnych takich jak smartfony i tablety, a także związane z nią powszechne wykorzystanie nadajników GPS. To sprawia, że bez większych problemów możemy zawsze sprawdzić, gdzie się znajdujemy oraz prześwietlić swoją okolicę pod kątem firm oferujących określone usługi. Rozwój map Google sprawia, że bez najmniejszych problemów można dotrzeć do miejsc, których nigdy wcześniej nie odwiedzaliśmy. Z tego powodu przedsiębiorca, który adresuje swoje usługi przede wszystkim do klientów z najbliższej okolicy, powinien uczynić z pozycjonowania lokalnego swój absolutny priorytet: powinien od razu być widoczny w wyszukiwarce po wpisaniu w nią frazy z wybraną lokalizacją.

W jaki sposób pozycjonować lokalne firmy?

Pozycjonowanie strony lokalnie odbywa się na podobnych zasadach, jak standardowe pozycjonowanie strony. Ważna jest przede wszystkim zawartość strony i częstotliwość występowania określonych fraz kluczowych. W przypadku pozycjonowania lokalnego powinniśmy zadbać o to, by frazy kluczowe, takie jak nazwy konkretnego biznesu lub usługi występowały na stronie jak najczęściej zestawione z nazwą miasta lub regionu (na przykład „fryzjer Częstochowa”, czy „noclegi Sudety”). Oczywiście, łatwość pozycjonowania będzie zależała od aktywności konkurencji. W tym przypadku również należy zadbać o optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, gdyż ten aspekt także uwzględniają algorytmy Google.

Linki lokalne

Warto mieć świadomość, że nie tylko jakość i zawartość strony internetowej decyduje o sukcesie pozycjonowania lokalnego, a również czynniki zewnętrzne. Warto zwrócić szczególną uwagę na profil linkowania. Oczywiście, im częściej linki do naszej strony pojawiają się w internecie, tym lepiej – najkorzystniejszym i najbardziej naturalnym rozwiązaniem będzie zadbanie o to, by odnośniki pojawiały się w regionalnych portalach. Warto także dodawać odnośniki w katalogach regionalnych i branżowych.

Google Moja Firma

Narzędziem przeznaczonym specjalnie dla przedsiębiorców świadczących swoje usługi lokalnie jest Google Moja Firma. Umożliwia ona stworzenie profilu – wizytówki firmy i powiązanie go z mapami Google. W opisie strony możemy umieścić najważniejsze informacje, takie jak adres, godziny otwarcia lokalu czy link do strony internetowej. Jest również możliwość, by klienci dodawali swoje opinie i rekomendacje.

Korzyści z pozycjonowania strony na frazy lokalne

Decyzja o pozycjonowaniu strony lokalnie może mieć dla przedsiębiorcy wiele korzyści. Podczas gdy pozycjonowanie na frazy ogólnopolskie jest często bardzo trudne, wybierając frazy lokalne możemy ominąć konkurencję z innych regionów, zredukować koszty kampanii i dotrzeć bezpośrednio do osób z najbliższej okolicy. Dzięki temu osoby zainteresowane daną usługą, które będą znajdowały się w pobliżu, bez problemu znajdą Twoją firmę.