Posche Cayenne – wady i zalety modelu

Posche Cayenne – wady i zalety modelu

Porsche Cayenne debiutujące w 2002 roku, było pierwszym luksusowym SUV-em wyprodukowanym przez niemiecki koncern, przy współpracy z koncernem Volkswagena. Mimo wielu kontrowersji, prawie 5 metrowy SUV był rewolucją w swojej gamie oraz pozwolił całej marce odzyskać grunt pod nogami.

Większość sprzedanych jednostek odnotowano za oceanem, w Stanach Zjednoczonych, gdzie trafiła ponad połowa wyprodukowanych samochodów, Porsche Cayenne. Gdy relacje euro do dolara utrzymały się na satysfakcjonującym poziomie, SUV zaczął być coraz częściej spotykany na terenie starego kontynentu.

Porsche Cayenne – dane techniczne

Samochód niemieckiego koncernu występuje w pięciodrzwiowej wersji, posiadającej 5 siedzeń. Prawie 5 metrów długości oraz 2 metry szerokości sprawiają, że Porsche Cayenne gwarantuje komfort jazdy nawet dla 3 osób siedzących razem z tyłu. Pojemność bagażnika oscyluje w granicach 540 litrów, lecz jeśli złożymy tylne siedzenia uzyskamy naprawdę solidną pojemność w granicach 1780 litrów. Cena nowego Porsche Cayenne, prosto z salonu, oscyluje między dwieście, a osiemset pięćdziesiąt tysięcy złotych, w zależności od wersji, modelu oraz poziomy wyposażenia SUV-a.

Posche Cayenne – wady i zalety modelu

Porsche Cayenne, zgodnie ze standardem niemieckich koncernów, posiada opinię bardzo solidnej oraz trwałej jednostki z bardzo niską usterkowością. Cena SUV-a jest bardzo rozbieżna, a to wszystko przez to, że Porsche Cayenne jest jednym z najbardziej luksusowych samochodów wśród innych pojazdów tej gamy i gwarantuje możliwość wyboru naprawdę bardzo bogatego wyposażenia. Prekursor wśród SUV-ów stajni Porsche może pochwalić się również bardzo dobrymi osiągami, można go rozpędzić do 280 km/h oraz wyciągnąć „setkę” w niecałe 4,8 sekundy.

Wadą Porsche Cayenne jest niewątpliwie zużycie Paliwa. Wysokie osiągi, waga, długość, szerokość oraz wysokość, to wszystko sprawia, że luksusowy, wygodny oraz mocny SUV po prostu musi palić bardzo dużo paliwa, nie ma innej możliwości. Duże koszta serwisowania, to kolejna rzecz do której posiadacze Porsche Cayenne muszą się przyzwyczaić. Cena wahacza „waha” się między 300, a 1400 złoty, a Tarcze i klocki kosztują nawet do 1500 złotych.

Więcej informacji oraz części do zawieszenia pneumatycznego: https://shop.limak-airsuspension.pl/pl/35-cayenne