Reklama w Google Ads czy Facebook Ads – co wybrać?

Reklama w Google Ads czy Facebook Ads – co wybrać?

Prowadzisz firmę, masz sklep internetowy, a może prowadzisz bloga i chcesz, aby treści, które piszesz dotarły do szerszego grona czytelników? W każdym z tych przypadków dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po reklamę internetową. W poniższym artykule postaramy się pomóc, przybliżając pokrótce dwa najpopularniejsze systemy reklamowe. Wspomnimy również o roli, którą pełni administrator Facebook. Zaczynajmy.

Początki w reklamie internetowej nigdy nie są łatwe

Każdy, kto stawiał pierwsze kroki w reklamie internetowej przyzna, że początki są zawsze najtrudniejsze.
W głowie pojawia się mnóstwo pytań typu:
– od czego zacząć?
– który system reklamowy wybrać i dlaczego?
– jaki budżet przeznaczyć na reklamę?
– skąd czerpać wiedzę?
– czy ja temu podołam?

Dobra wiadomość jest taka, że obecnie w internecie jest mnóstwo wartościowej wiedzy, która pozwala ruszyć z miejsca. Istnieją różnego rodzaju poradniki, darmowe mini kursy czy długie artykuły tłumaczące krok po kroku tajemnice Google Ads jak ustawić, aby przynosiły zamierzone efekty. Jeśli rozpoczynasz swoją przygodę z reklamą musisz wiedzieć, że tak naprawdę większą część swoich działań możesz zrealizować za pośrednictwem jednego z dwóch systemów reklamowych: Google Ads lub Facebook Ads. Który jednak wybrać? Na co zwrócić uwagę? Jakie są zalety każdego z nich? Oto pytania, na które nie ma prostej odpowiedzi, ale bez obaw, postaramy się pomóc.

Czym się zatem kierować wybierając dany system reklamowy?

Zanim zaczniemy tworzyć swoją pierwszą kampanię reklamową, musimy określić cel, jaki chcemy osiągnąć. Co może być takim celem?
– większy ruch na stronie internetowej,
– sprzedaż produktów lub usług,
– budowa rozpoznawalności marki.

Znając odpowiedź na powyższe pytania, łatwiej będzie dobrać system reklamowy.

Zwróć uwagę na główne zalety obu systemów.

Google Ads to system reklamowy oparty na wyszukiwarce Google, którą zna chyba każdy. Wszelkie dane mówią o tym, że z Google korzysta ok. 90-95% internautów w Polsce. Pozwala on na wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerskich Google oraz na YouTube.

Reklamodawcom zapewnia to ogromny zasięg i daje przewagę, gdyż reklamy mogą być wyświetlane
w momencie, gdy użytkownik wpisuje określone słowa kluczowe w wyszukiwarkę. Z drugiej strony reklamy są wyświetlane na stronach powiązanych tematycznie. Oznacza to, że potencjalni klienci mogą być w naturalny sposób zainteresowani tym, co mamy do zaoferowania.

Dla odmiany Facebook Ads to system reklamowy oparty wokół portalu społecznościowym Facebook. Pozwala on na wyświetlanie reklam na Facebooku, Instagramie oraz w sieci Audience Network.

Ogromną przewagą systemu Facebooka jest bardzo dokładna możliwość targetowania, czyli wyświetlania reklam ściśle określonej grupie odbiorców w oparciu np. o wiek, płeć, lokalizację, zainteresowania.
Reklamy na Facebooku dobrze sprawdzą się w zwiększaniu świadomości marki. Dzięki temu możemy dotrzeć do nowych osób, które nie znają jeszcze naszej oferty, i które nie szukają produktów tak jak ma to miejsce w Google. Możemy niejako obudzić w nich chęć posiadania naszego produktu, o którym w inny sposób mogliby się nie dowiedzieć.

Jaką funkcję pełni administrator Facebook?

Dlaczego warto wiedzieć kim jest administrator Facebook? Z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze administrator Facebook to osoba, która ma pełną kontrolę nad stroną firmową na Facebooku. To on tworzy i publikuje treści, odpowiada na komentarze i wiadomości, zarządza ustawieniami, a także tworzy i monitoruje kampanie reklamowe. Takim administratorem jesteśmy zatem my sami, o ile zdecydujemy się prowadzić kampanię na Facebooku. Po drugie administrator Facebook to także osoba odpowiedzialna za przestrzeganie zasad i polityki Facebooka oraz dbanie o wizerunek i reputację marki. Dlatego też, jeśli zechcesz wyemitować reklamę, która w jakikolwiek sposób naruszy regulamin Facebooka, musisz liczyć się z tym, że Twoje reklamy zostaną odrzucone. Nie zgadzając się z opinią możemy złożyć reklamację i poprosić o wyjaśnienia. Wówczas zgłosi się do nas administrator Facebook z instrukcją, w jaki sposób możemy poprawić swoje reklamy.

Podsumowanie

Trudno wskazać, który system jest lepszy. Każdy ma swoje zalety i wady, a wybór zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć, grupy docelowej i naszych umiejętności poruszania się po danym systemie. Zawsze można poprosić o pomoc firmę zewnętrzną, która na co dzień świadczy takie usługi.