Jak zaprojektować dobre logo firmy?

Jak zaprojektować dobre logo firmy?

 Podstawowy projekt logo to bardzo istotny element komunikacji każdej marki. Logo powinno być rozpoznawalne, zapadać w pamięć, kojarzyć się z marką i jej charakterystyką, a także — o czym nie można zapominać — powinno być dobrze skomponowane z pozostałymi elementami komunikacji wizualnej. 

Projekt logo — komunikacja ma znaczenie

Identyfikacja wizualna to element, o który powinna zadbać każda firma. Dzisiaj coraz większa grupa klientów zwraca uwagę na sposób komunikacji. Ma to znaczenie nie tylko w przypadku firm, których produkty i usługi są przeznaczone dla klientów indywidualnych, ale i w przypadku większych przedsiębiorstw produkujących czy pracujących dla innych firm. Warto postawić na agencję, która pomoże ci stworzyć czytelne, skalowane, dopasowane do charakteru marki logo. Sprawdź: projekty logo cena

Projektowanie logo — co wziąć pod uwagę? 

Profesjonalne logo zawsze powinno powstawać w porozumieniu i dialogu między klientem a zespołem grafików i osób odpowiedzialnych za koncepcję kreatywną. Projekt logo cennik zawsze warto sprawdzić, ale pamiętać, że może się różnić w zależności od tego, czy etap projektowania jest odpowiednio szeroki, a nie polega jedynie na stworzeniu w ciągu chwili dla ciebie dwóch czy trzech propozycji, spośród których musisz wybrać jedną.

Wiele jednak zależy tutaj także od ciebie. Im więcej informacji przekażesz tym, którzy mają dla ciebie takie logo stworzyć, tym lepsza szansa, że projekt będzie odpowiadał oczekiwaniom. Znaczenie ma typ marki, jej cechy charakterystyczne, claim (jeśli go posiadasz), cechy, które eksponujesz w komunikacji, dotychczasowa kolorystyka, ważne dla produktu/usługi/marki kolory, a także te barwy, których lepiej unikać. Typ odbiorcy także może mieć tutaj znaczenie. Zawsze z pewnością warto uwzględnić między innymi: 

  1. wartości marki: logo powinno odzwierciedlać tożsamość firmy czy marki, dlatego tak ważne jest sformułowanie kluczowych wartości przed etapem projektowania;

  2. prostota i czytelność: logo powinno się łatwo rozpoznawać je i zrozumieć; dzisiaj zdecydowanie przeważa minimalizm, ograniczanie liczby wykorzystywanych elementów; im łatwiej będzie zapamiętać logo, tym lepiej;

  3. skalowalność: projekt logo musi być czytelny i rozpoznawalny w różnych rozmiarach, a także na różnych nośnikach, warto więc zastanowić się, czy projekt sprawdzi się nie tylko na www, ale i małych etykietach, teczkach, gadżetach;

  4. kolorystyka: kolory powinny odpowiadać emocjom i skojarzeniom związanym z marką;

  5. czcionka i typografia: profesjonalny projekt logo powinien być czytelny i dopasowany do charakteru marki, nie zawsze niestandardowa czcionka to dobry wybór.

Projekty logo — cena 

To, ile kosztuje  projekt logo, jest uzależnione od bardzo wielu czynników. Nie zawsze jednak to, ile kosztuje logo, stanowi gwarancję tego, że będzie ono wyjątkowe, doskonale dopasowane do marki i dobrze wykonane. Cena logo ma znaczenie, warto jednak wybierać sprawdzonych usługodawców posiadających studio graficzne, które zaoferuje ci nie tylko zespół doświadczonych grafików, lecz także koordynatorów, którzy wspólnie z tobą wypracują styl komunikacji, którego elementem ma być logotyp. Sprawdź zawsze, co uwzględnia cennik logo. Warto myśleć o procesie projektowania logo, a także jego zmianie w kontekście całej komunikacji marki lub firmy.